promosi gempak iklan disini hanya RM30 sebulan ..

Beginilah Rupa Satria Baja Hitam Versi Wanita

Pastinya pada tahu satria baja hitam kan .. Ternyata setelah diterokai, sekarang satria baja hitam memberikan kekuatannya kepada 3 orang wanita kurang pekerjaan dan warna kostumnya tak hitam lagi bahkan cenderung warna warni. Dan inilah bentuk rupa mereka ketika menjadi satria baja hitam : cekidot...







Gigi Palsu





Gigi

Ada seorang pemuda pergi makan KFC. Sesudah memesan makanannya dia bergerak ke sebuah meja. Sambil menikmati makanannya dia terlihat seorang pasangan tua sedang makan tetapi hanya
suaminya sahaja yang menikmati makanan itu sedangkan si isteri itu hanya memerhati.

Dia pun pergi ke meja pasangan itu.dia bertanya kepada nenek itu,
"Nenek, kenapa nenek tak makan burger nenek tu? nenek tak suka ke?

nak saya tukarkan?". Nenek tu menjawab, "takpelah cu.nenek suka sangat makan burger ni."

Dia tanya lagi,"tapi kenapa nenek tak makan? Biarlah saya tukarkan. Mungkin nenek tak selesa?".
"terima kasih cu.nenek memang nak makan burger ni, nenek tengah tunggu gigi atuk ni sebab lepas ni
giliran nenek pulak

."nenek itu menjawab lagi.pemuda terus senyap dan tidak bertanya lagi.

Anatomy of an Urban Thug

kalau korang nak tau macam rupa sebenar rangka seorang hip hop atau mereka2 yang pakai seluar nampak punggung ,  macam kat bawah ni rangka anatomy dorang ..

Karangan Terbaik

Salam lawak brutal .. hope korang dalam keadaan brutal sentiasa . orait kali ni just nak share dengan korang karangan terbaik bahasa Inggeris budak tingkatan 1 . serius mmg terbaik karangan dia .. korang baca kat bawah ni


Nasi Arab Istimewa

salam lawak brutal .. hope korang sentiasa dalam keadaan brutal sentiasa . kali ni  nak share dengan korang semua gambar nasi arab special punya ..  mmg kalau tengok terkejut giler la , punya lah banyak pak arab ni makan .. ni bukan lagi menjamu selera bagi mengisi perut tapi ni namanya mentekedarah ni ..





p/s : giler laa , punya la banyak tak hengat .. orang tengah mengadap nak makan berapa orang je ..  30 orang pun muat  boleh baring lagi la dalam dulang yang penuh dengan nasi arab ni.. dorang ni tak tau la selera apa , selera buaya pun tak macam ni .. hahahahaha

Budak Paling Dikehendaki Polis

Salam lawak brutal semua .. korang caya tak kalau aku cakap ada budak kecik lebih kurang umur 4 tahun sangat dikehendaki dan menjadi buruan polis . kes apa aku pun tak tau .. korang tak percaya ??
  nah korang tengok gambar kat bawah ni budak yang paling dikehendaki polis .. mmg wanted giler ..





korang tengok berapa banyak kereta polis kejar budak ni .. giler dasyat ..  hahahahahahaha

Sebab Apa Cuci Kereta Lagi Best Dari Berkhalwat




Salam semua..Pergh!Tajuk tak leh blah kan. Mesti korang nak tau betul ke cuci kereta lagi best dari berkhalwat. Ce baca..Ce baca.^_^


1. Cuci kereta boleh dilakukan depan kawan-kawan tanpa merasa malu dan bersalah.

2. Masa sedang asyik menggosok badan kereta tak perlu tengok-tengok kiri kanan.

3. kereta tak merengek-rengek masa ia mula basah dan licin oleh sabun.

4. Boleh tangguh beberapa minit, pergi sambut telefon, makan nasi, pergi tandas, hisap rokok tanpa sesiapa yang tak puas hati.

5. Tak perlu pujuk-pujuk dan berjanji untuk bertanggungjawab sekiranya hendak mula mencuci kereta.

6. Lepas cuci boleh naik dan tekan-tekan serta baring-baring dalam sebarang posisi tanpa rasa takut disergah pencegah maksiat.

7. Tak perlu bersusah payah mencari tempat tersembunyi. Depan rumah atau di stesyen minyak pun boleh.

8. Nak pancut air sepuas-puasnya dalam atau luar enjin tiada yang larang.

9. Nak buat setiap hari lagi digalakkan, malah dipuji oleh mak bapak,kawan-kawan.

10. Majikan tidak akan memecat anda.



Kredit to Kakilepak

Budak Tergemuk !!!

salam lawak brutal semua :) .. td masa time lepak-lepak dengar nasyid kat youtube .. sajer lerr bukak fb jap ada lerr sorang mmber fb tag gambar budak ni .. serius gemuk tak ingat , montel giler macam pisang montel gamaknya .. hahahaha ..  tak tau lah apa yang di makan budak ni sehingga mengalami proses kegemukan yang mengagumkan .. :) korang cer tengok gambar budak ni kat bawah .






pada pendapat aku  , budak ni selayaknya dipilih menjadi maskot festival makanan peringkat antarabangsa .. hahahahahaha .. walaupun gemuk tapi nampak cutebudak ni .. kalau dibiarkan gemuk dan makin menggemuk  daru sehari ke sehari,bahaya untuk kesihatan budak ni ..

Jenis-Jenis Kentut ( Wajib baca )

salam lawak brutal semua . semoga korang dalam keadaan sihat dan brutal sentiasa hendaknya ..
Al-kisahnyerr .. didalam dunia ini takde seorang pun dari kita tidak mengalami proses pelepasan angin atau dikenali dengan nama saintifiknya kentut sama ada secara sedar , secara sengaja atau tidak sengaja . yang pastinya semua pernah kentut , waimahnya orang yang mengalami masalah buasir mahupun sembelit juga tidak terkecuali untuk  kentut ..( hahahaha entah ape lah aku merepek ni ).

orait  so kali ini just nak kongsikan dengan korang semua karakter seseorang berdasarkan kentut .




Kisah 3 Anak Dara




Tersebutlah alkisah sebuah keluarga aman bahagia yang dianggotai sepasang suami isteri bersama tiga orang anak dara mereka. Nak dijadikan cerita, ketiga-tiga anak dara tersebut melangsungkan perkahwinan mereka secara serentak.......

Maka sedih bercampur gumbira menyelubungi hati dan perasaan kedua ibu bapa mereka apabila majlis perkahwinan tersebut selamat dilangsungkan....

Apabila ketiga-tiga pasangan bersiap sedia untuk pergi berbulan madu ke tempat haluan masing-masing, kedua ibu bapa mereka pun dengan tegas berpesan supaya mereka tidak lupa untuk mengirimkan berita sepanjang pemergian mereka walau dengan sepatah dua kata. Supaya tidak membebankan setiap pasangan, ibu bapa mereka mencadangkan agar mereka hanya menulis tajuk iklan yang dapat menggambarkan maksud yang ingin disampaikan. Lalu mereka semua pun bersetuju degan cadangan tersebut...........

Seminggu selepas mereka semua pergi ke arah tujuan masing-masing, si ibu menerima sepucuk surat dari anak mereka yang pertama, suratnya amat ringkas, hanya perkataan "Nescafe" yang tertera. Si ibu yang cuba menyelami maksud yang ingin disampaikan, tanpa berlengah menyemak iklan "Nescafe" di akhbar yang berbunyi "Nikmatnya tak terhingga", maka fahamlah si ibu akan maksud yang ingin disampaikan.....

Selang seminggu selepas itu, mereka menerima sepucuk surat dari anak mereka yang kedua pula, suratnya juga pendek, hanya berbunyi " Standard Chartered Bank". Apabila disiasat dengan lebih lanjut, iklan Standard Chartered Bank rupanya bermaksud " Besar, Teguh dan Peramah", maka tersenyumlah kedua orang tua tersebut....

Seperti lazimnya mereka pun tertunggu-tunggu akan berita dari anak ketiga mereka, namun minggu demi minggu tidak juga mereka menerima sebarang khabar berita. Mulanya mereka agak risau namun setelah hampir dua bulan berlalu, mereka akhirnya menerima sepucuk surat yang amat dinananti-nantikan, suratnya juga amat ringkas, hanya tertulis perkataan "MAS". Mulanya mereka agak hairan kenapalah anak mereka mangambil masa yang lama sangat untuk menulis perkataan "MAS" namun setelah membaca iklan MAS di surat khabar, mereka pun tersenyum. Di surat khabar, iklan MAS berbunyi," Tiga kali sehari, tujuh hari seminggu..."

Sup Gearbox




 Salam lawak brutal semua. hope korang sentiasa dalam keadaan brutal dan ceria sentiasa .mungkin ada antara korang semua hanya pernah mendengar nama sup gearbox .. tak pernah tengok macam mne rupe sup gearbox . hah kat bawah ni sup gearbox special punya import khas dari bengkel kereta Ah Lek .. muahahahahaha




amcam ?? ada bran nak try sup gearbox ni.. resepi istimewa ni, comfirm ranap gigi korang semua kalau makan .. hahahahahahaha..


Syurga Dibawah Telapak Kaki Ibu



Keluarga Pelik



KELUARGA PELIK

Mak: Lesen! tolong beli santan!

Lesen: Lesen tgh main PSP la mak!

Mak: Otak! tolong mak beli santan!

Otak: Otak tgh berak la, mak!

Mak: Kad pengenalan, tolong beli santan!

Kad pengenalan: Kad pengenalan tgh main facebook la mak!

Mak: Gila, tolong beli santan!

Gila: Ok, mak!

Dalam perjalanan, Gila ditahan polis kerana memandu melebihi had laju.

Gila: Ada apa, encik?

Polis: Mana lesen?

Gila: Lesen tak ada dgn saya, dia tgh main PSP.

Polis:Kad pengenalan kamu mana?

Gila: Kad pengenalan tgh main facebook.

Polis: Kamu tak ada otak ke?

Gila: Otak tgh berak. Polis kenal keluarga saya ke? Semua nama adik beradik sya encik tahu.

Polis: Awak ni gila, ya?

Gila: Ya, nama saya memang Gila.

Polis : ?????? @#$!$#

Sauna Baik Punya

syoknyerr pakcik ni berendam ..

Basikal Pakai Stereng Kereta

Salam Lawak-BrUtal semua .. masa tengah idea nak post ape .. search la kat internet jumpa plak gambar kat bawah ni .. mmg terbaik ar , basikal guna stereng kereta , tak guna handle basikal .. mmg tak boleh tahan nak gelak tapi mmg tabik spring sebab ada jugak rupanyerr manusia nak modified basikal ni ...  cer korang tengok gambar ni







Awek Cun Tahan Teksi



agak-agak korang..teksi tuh berenti x??? wahahahahah

Nak Kurus Punya Pasal



Seorang mamat yg mmg gemuk masuk ke sebuah fitness center dgn niat utk menguruskan badan.

Seorang lelaki di kaunter bertanya kepada mamat tadi,

“Kami menawarkan 2 program di sini… RM50 utk versi ‘Biasa’ dan RM100 utk versi ‘Cepat’. “Saya igt nak ambil yg biasa punya sebab saya baru je nak try kuruskan badan”, kata mamat tadi.


“OK. Encik sila masuk ke bilik NO.5 di penjuru bilik sana”, jawap lelaki penjaga kaunter.

Mamat tadi pun masuklaa ke bilik yg di suruh lalu menutup pintunya. Selang 2 minit kemudian, datanglaa seorang perempuan yg mmg lawa, cantik, body best, mantap dan segalanya.

Dia kemudian menanggalkan kesemua pakaian sehinggakan mamat tadi dah xsenang duduk dan berpeluh2.

Perempuan tadi berkata, “Kalau tuan dapat kejar saya, tuan bole buat aaaaapa saja dgn saya… hik hik hik” dan dia terus berlari di dalam bilik itu.

Mamat tadi pun kejar punya kejar, sampai 10 minit, pun xdapat2 jugak. Dia try lagi sampai akhirnya, dia jatuh
terjelepuk ke lantai… pengsan.

Apabila dia sedar, dia terus ke penimbang dan mendapati beran badannya telah turun 3kg.

“Wow! Mmg berbaloi aku bayar RM50… mmg senang rupanya nak kuruskan badan”, katanya sendirian.

Esoknya, dia datang lagi ke situ dan terus ditegur oleh lelaki di kaunter. Setelah diberitahu program2 seperti semalam jugak, dia bersetuju untuk try versi ’Cepat’.

“OK. Encik sila masuk ke bilik NO.6 di penjuru bilik sana”, jawap lelaki penjaga kaunter. Setelah beberapa minit didalam bilik itu, datanglaa seorang body-builder yang taff dan terus melondehkan pakaiannya.

Body-builder itu berkata, “Saya akan kejar kamu dlm bilik ini dan kalau saya dapat…. hehehe

3 Sukan Paling Aneh dan Pelik di Dunia

Salam Lawak bRUTAL semua .. entri kali ni just nak kongsikan sukan pelik didunia ni . bila tengok fikir  macam bangang pun ye jugak , kalau tengok balik lawak pun ye jugak . lawak sbb dorang ni mungkin dah takde idea nak create sukan yang bagus utk perkembangan dan kecerdasan minda , so cipta sukan bangang macam kat bawah ni. hahahaha ..so kat bawah ni senarai 3 sukan paling aneh lagi pelik bin jelik ..


1. Cheese Rolling



Cara sukan ini dimainkan adalah dengan menolak sebuah kotak beroda berisi keju di kaki bukit dan para peserta akan berusaha mengejar kotak tersebut. Tapi pada tahun 1998, pihak polis telah menghentikan acara tersebut daripada dilangsungkan dengan alasan acara ini adalah berbahaya kerana di kebanyakan akhir pertandingan, ramai peserta yang akan mengalami patah kaki dan kecederaan ringan lain.



2.Buzkashi



Sukan ini merupakan sukan olahraga kebangsaan dari Afghanistan. Sukan yang dinamakan Buzkashi ini dimainkan oleh dua pasukan dalam satu permainan. Kedua-dua pasukan yang bertanding akan berusaha untuk merebut anak sapi yang telah mati. Anak sapi ini kemudiannya akan dilemparkan ke dalam gawang gol dan sekiranya ia tidak dapat ditangkap oleh penjaga gol, maka kemenangan akan menjadi hak milik pasukan yang berjaya melemparkan anak sapi ke gawang gol…hmmmm..macam main bola sepak lah pulak..



3. Melempar Handphone (paling pelik)




Hmmm..yang nie aku agak-agak cuma orang kaya dan berkemampuan jer yang menyertai sukan pelik nie..yelah..mana taknya..sanggup ke orang miskin yang cuma ada 1 handphone jer membaling handphone nya semata-mata untuk memenangi acara nie..?? hmm..tapi nie lah yang berlaku di Finland pada tahun 2000. Satu kejuaraan melempar handphone telah diadakan di Finland. Penilaian dilakukan berdasarkan jarak terjauh dan teknik melemparkannya. Handphone yang layak untuk menyertai permainan ini pulak tidak boleh kurang daripada 220 gram.

Sukan Paling Aneh di Dunia kalau aku, baik aku simpan jer atau jual jer handphone-handphone tu..dapat gak hasil yang menguntungkan. Agaknya rakyat Finland nie mengalami inflasi handphone kot..kalau camtue boleh gak derma kat kitorang yang kemiskinan handphone nih..hohohohhhhh…

Buaya Gigit Payudara Wanita Ini

Buaya gigit payudara wanita ini. erk. bukan entri lucah. tapi memang gambar ni sempat menangkap detik-detik dimana buaya ini berjaya mengigit payudara wanita ini. suka lar tu encik buaya.









P/S : Kan dah cakap. wanita tu memang kena gigit.

Panggilan Jepun Berdasarkan Sifat Seseorang


01. Yang pemarah – KEIJI CACIMAKI

02. Yang suka berjimat – SAYORI

05. Yang suka layan blues – APO NADIKATO

06. Yang suka belajar – ASHIKO ULANGKAJI

07. Yang kerap bikin kacau – WAKASI HURUHARASUKAMURA

03. Yang bisu – KIETA TADASORA

04. Yang suka makan nasi – NANACHI KASIBANYA

08. Yang sangat kedekut – MATIMATI TAMOKASI

09. Yang suka sangat tidur – ICHIBAN TIDOMATI

10. Yang suka mengintai – HINTAI AKOSUKA

11. Yang tua – TARAGIGI PADAMOKA

12. Yang kena tinggal bini – SUSAHATI BINILARI

13. Yang suka merempit – SAJA CARIMATI

Pengorbanan Seorang Anak

inilah pengorbanan seorang anak kepada ayahnya . time baby lagi pun dah berkorban untuk ayah dia ..



Sejarah Asal-Usul Nama Negeri Pahang


Menurut buku yang ditulis oleh R.O. Windstedt nama Pahang pada mulanya ialah Inderapura. Pada suatu ketika Raja negeri Inderapura Makmur Shahbana ketika itu berhasrat menukar nama Inderapura Makmur Shahbana kepada suatu nama yang ringkas dan sedap di dengar. Beliau meminta Bendahara mencadangkan kepada rakyat jelata bahawa beliau akan memberi seuncang emas dan sepersalinan pakaian baru kepada sesiapa yang dapat memberi nama baru yang menarik.

 Beliau memberi tempoh selama tiga hari untuk orang ramai tampil ke istana mencuba nasib. Pada hari pertama tidak ramai yang datang ke istana. Kalau ada pun seorang dua. Raja Inderapura pula tidak berkenan. Masuk hari kedua jumlah yang datang berkali-kali ganda dari hari pertama namun semua tidak mendapat tempat di hati raja. Pada hari ke tiga datanglah dua orang sahabat karib ke istana ketika hari masih pagi benar. Ketika ditanya apakah nama yang hendak mereka berikan, kedua mereka berlumba-lumba bersuara.

“Hamba cadangkan nama Karma Sari.”

“Hamba pula cadangkan Margapura.”

“Karma Sari lebih molek.”

“Molek lagi Margapura.”

“Pilihlah Karma Sari!”

“Margapura!”

“Karma Sari!”

“Margapura!”

“Karma Sari molek!”

“Molek lagi Margapura!”

“Tengkorak hang!”

“Opah hang!”

“Opah hang!”


“Sudah! Sudah!” Tiba-tiba raja Inderapura mencelah,”Dalam banyak-banyak nama yang kamu sebutkan tadi, Beta amat tertarik dengan nama yang terakir kamu berdua berikan tadi, apa tadi… haaa? Opahang! Ya… opahang! Pahang sedap nama tu mulai hari ini beta namakan negeri ini dengan nama baru iaitu Pahang.” Demikianlah kisahnya.

Apa Akan Jadi Kalau Kucing Ada Bulu Kening ?




comel gila kot... mesti korang balik nnt nak try kan?


Mahasiswa Jepun Berjaya Cipta Tulisan Baru

Assalamualaikum dan salam lawak-brutal . kali ni just nak share satu info yang aku dapat dari web mat saleh tak tau la aku nak kategorikan bijak ke ,kreatif ke,  inovatif ke, bangang ke , korang nilai ler sendiri ..

 Setiap laman web terkenal memiliki jenis tulisan dan font tersendiri. jadi, walaupun kita tukar perkataan lain tapi dikekalkan jenis tulisan font.Kita akan dapat tahu tulisan ini milik syarikat apa.

jadi, seorang pensyarah meminta pelajarnya mereka tulisan baru.. Jadi seorang pelajar sedaya upaya cuba menghasilkan tulisan tersendiri.

Akhirnya,,dia mendapat idea dengan memintalkan bulu romanya. Hasilnya seperti di bawah..


tulisan caps lock


tulisan huruf kecil


persoalannya..ada ke orang nak pakai gunakan tulisan ni .. mcm harem jadah je aku tengok .. hahahahaha

Pancing



"Suatu petang.. ketika hari selepas hujan.. seorang atok duduk ditepi paya dengan memegang pancing
sambil merokok..Orang-orang yang melihatnya kehairanan.. ada yang kasihan dan ada juga yangketawa.. Tiba-tiba badul menghampirinya dan bertanya...

Badul : "Pakcik ni memancing untuk apa?"

Atok : "Untuk makan"

Badul : "Oh.. kalau macam tu.. ayuh ikut saya makan.. saya belanja.."

Mulanya atok itu malu2 kemudian setelah di paksa akhirnya dia ikut aje...Sambil makan si Badul bertanya..

Badul : "Pakcik mancing di paya tu ada ikan ke?"

Atok : "Oh ada"

Badul : "Biar betul pakcik nie.. dah berapa ekor dapat?"

Atok : "Kamu yang kelima""

Pertandingan Senjata Tajam Peringkat Dunia




Dalam satu pertandingan senjata tajam dunia, tiga orang peserta berjaya ke peringkat akhir. Jaguh pedang dari Sepanyol, samurai Jepun dan pendekar silat dari Malaysia. Di peringkat akhir, semua peserta di kehendaki menunjukkan kemampuan membunuh seekor lalat dengan menggunakan sebilah
pedang.

Kotak lalat dibuka, seekor lalat terbang dengan lincahnya, sang jaguh pedang dari Sepanyol menghunuskan senjata dan mengibasnya dengan pantas. Tubuh lalat itu terpotong dua. Penonton bersorak mengkaguminya. Giliran samurai Jepun menghunuskan senjatanya. Kepantasan samurai Jepun memang tiada tandingan, dengan secepat kilat tubuh lalat kedua terbahagi tiga. Penonton
berdiri bertepuk tangan memuji sang samurai.

Kini giliran pendekar silat dari Malaysia. Segera ia menghunus pedangnya, mengibas ke kiri dan kekanan. Lalat ketiga masih terbang di udara, tetapi 'penerbangan'nya agak berbeza. Juri dan penonton yang semenjak tadi menahan nafas terpaku dan kehairannan melihatkan lalat tersebut masih utuh dan terbang.

Melihat reaksi demikian, sang pendekar segera berkata, "Tuan-tuan jangan salah sangka, lalat tu baru saja saya sunatkan".

Pengalaman Pertama Seorang Gadis




Sebaik sahaja Ida (bukan nama sebenar) baring, dia mula merasakan otot-ototnya mula menegang. Ida cuba mengelak dengan cuba memberi alasan, tetapi lelaki itu enggan menerima alasannya bahkan semakin merapati dirinya. Lelaki itu bertanyakan adakah dia takut. Tetapi Ida dengan berani menggelengkan kepala. Jari-jemari lelaki itu mula meneroka untuk mencari apa yang dihajati.

 Dan kali pertama jarinya menyentuh tempat yang betul. Semakin dalam dia menusuk semakin kuat Ida mengerang. Tetapi lelaki itu masih dengan sikapnya dan melakukannya dengan selembut yang boleh sebagaimana yang telah dia janjikan. Dia merenung jauh ke dalam mata Ida dan mahu percayakan dirinya. Ini bukanlah kali pertama bagi lelaki itu.

Si lelaki terus tersenyum apabila Ida mamberi lebih ruang masuk kepadanya. Ida mula merayu agar lelaki itu mempercepatkannya. Tetapi dia masih lagi melakukannya dengan perlahan agar Ida dapat merasakan kesakitan yang paling minimum.

Semakin dalam tusukkannya, dirinya mula merasakan tisu-tisunya koyak. Kesakitan makin terasa diikuti dengan sedikit darah mengalir. Lelaki itu merenung kepada Ida dan bertanyakan adakah ianya menyakitkan?. Mata anda digenangi dengan airmata tetapi Ida hanya menggelengkan kepala dan mahu dia terus melakukannya. Dia meneruskan dengan apa yang patut dilakukan. Terus keluar masuk.


Tetapi Ida sudah mula merasa kebas dan tidak lagi merasakan apa-apa. Beberapa ketika kemudian Ida merasakan sesuatu memancut dan lelaki itu mengeluarkannya dari dirinya. Ida terbaring dengan wajah yang pucat. Dia menghamparkan sekuntum senyuman kepada lelaki itu dan mengatakan lelaki itu adalah antara yang terdegil tetapi telah memberinya banyak pengalaman. Ida hanya tersenyum tawar dan juga inilah pengalaman pertama dirinya. Dengan senyuman yang tawar Ida pun mengucapkan terima kasih kepada doktor lelaki tersebut kerana telah mencabut giginya yang berlubang itu.



p/s : hah ?? apa yang korang tengah fikir masa baru separuh baca kisah ni .. mesti otak dah biru , yang lelaki sure dah  mula feel nak baca .. kesimpulannya dont judge the story before u read it until the end . hahahaha

Kisah Beruk dan Sang Kancil


Dalam sebuah hutan terdapat tiga ekor beruk yang bersahabat baik.. Keakraban 3 ekor beruk ini dapatlah digambarkan seperti ala-ala kisah Do Re Mi, Bujang Lapok, Bujang Sepah dan sebagainya.. Hubungan mereka terlalu akrab... sehingga kalau tak ada seekor pun dari kalangan mereka, pasti tak ceria jadinya..


Nak dijadikan cerita, Pada suatu hari datang pemburu haram menangkap dua ekor daripadanya..

Seekor lagi berjaya melarikan diri setelah ternampak rakan-rakannya kena tangkap.. Maka tinggallah keseekoran bersendirian.. Teman-teman haiwan yang lain terasa sedih melihat keadaan beruk berkenaan .. Makan tak lalu, tidur tak lena, Mandi tak..... (Tak tahuler beruk ni madi ker tak?).. Namun yang pasti wajahnya sugul sekali, apabila tinggal berseekoran...

Maka bermesyuaratlah sekalian haiwan untuk membincangkan masalah ini..Satu keputusan kemudian berjaya diperolehi.. Dalam keputusan tersebut, kesemua Haiwan bersetuju melantik sang Kancil sebagai wakil untuk melaksanakan rancangan mereka...

Kancil mengajak beruk ke suatu tempat yang agak jauh dari tempat kediaman mereka... Malah suasana di sana jauh berbeza. Lalu sang Kancil pun menunjukkan tangannya ke arah satu objek. Apabila melihat Objek tersebut, Si beruk ni pun tersenyum kegembiraan...

"Nak tahu Kenapa?"

Sebab Sang Kancil membawa si beruk melihat sebuah cermin yang kebetulan terdapat di hutan tersebut. Jadi terpantullah bayang beruk itu di hadapan cermin tersebut.. Dan siberuk pun menyangka objek yang dilihat pada cermin tersebut adalah rakannya.. Kemudian dia bertanya kepada Sang Kancil di mana seekor lagi rakan Beliau??

Sang Kancil menjawab "Beruk. Seekor lagi rakanmu sedang membaca cerita ini!"


p/s: jgn marah ye .... sje bergurau ..

Pantun Lawak | Pantun Hari-hari

Semua malas nak bangun pagi,
Bukan kerana sakit nak mati,
Tapi mood masih nak cuti,
Hari isnin menjelma lagi.

Hari-hari makan laksa,
Sedapnya kuah ikan kelisa,
Badan kuat seperti perkasa,
Selamat menyambut hari selasa.

Menangkap ikan pakai bubu,
Untuk hidangan nasi kerabu,
Kenapa masih dalam kelambu,
'Ofis' kau tutup ke hari rabu.

Atas pokok ada penyengat,
Anak kambing baunya hamis,
Kenapa kau tak pernah ingat,
Janji nak belanja aku hari khamis.

Sudahkah anda tunaikan solat?
Solat wajib 2 rakaat,
Bukannya apa cuma saja nak ingat,
Selamat hari jumaat.

Hari-hari minum air batu,
Minum sampai rahang kematu,
Tengah sibuk sangat ke tu?
Sampai tak ingant janji dating hari sabtu.

Minta garam barang secuit,
Untuk perasa sayur salad,
Saja jalan nak buang duit,
Hari ni kan hari ahad.

10 Makna Tersirat Disebalik Kata-Kata Perempuan



Salam LaWaK-bRuTaL semua :) Kadangkala kita terlalu jujur memahami seseorang wanita hanya dari kata-katanya yang kita dengar~ tahukah anda bahawa tidak semua yang dikatakan oleh seorang wanita bukanlah kehendak sebenar, ia cuma berselindung disebalik kata-kata dari maksud sebenar yang diinginkan.. Meh tengok 10 makna tersirat disebalik kata2 seorang wanita.



Kalau perempuan tanya: Lawa ke budak pompuan tu?

Makna tersembunyi: Siapa yang paling lawa? I ke, budak pompuan tu?


Kalau perempuan tanya: You dah makan ke belum?

Makna tersembunyi: Jom pi makan. Lapar ni!



Kalau perempuan kata: Lawa-lawa la baju kat sini, yek.

Makna tersembunyi: Belikanlah untuk I.



Kalau perempuan kata: Rasa macam nak pening la.

Makna tersembunyi: Tolong picit kepala.



Kalau perempuan kata: Letihnya hari ni. Mana nak masak, basuh kain-baju lagi...

Makna tersembunyi: Kita makan kat luar jelah. Lepas tu, tolong basuh kain-baju sekali, yek.



Kalau perempuan kata: Kita lebih sesuai berkawan saja.

Makna tersembunyi: I taknak u kecewa sebab hati I masih untuk orang lain.



Kalau perempuan kata: I suka berkawan dengan you. You baik,memahami bla bla bla...

Makna tersembunyi: Hish... I rasa macam minat sesangat kat you. Rasa macam nak jadi awek you je.



Kalau perempuan tanya: You pernah tak teringatkan awek you yang dulu?

Makna tersembunyi: Kalau nak gaduh, kalau berani sangat, sebut la nama dia depan aku.



Kalau perempuan kata: I sanggup berkorban demi kebahagiaan you.

Makna tersembunyi: Amboi! Aku kena berkorban. Habih, hangpa dua ekoq gak yang seronok.



Kalau perempuan kata: I tak kisah kalau memang betul you nak kahwin lagi satu. Asalkan you berterus-terang dengan I, bersikap jujur dan berlaku adil. Ape yg 'dia' dapat i pun dapat..

Makna tersembunyi: Sapa kata aku tak kisah? Adil ke tak adil, aku tak kira! Langkah mayat aku dulu sebelum nak menikah lagi satu.


Eheh betul ke ni, hanya pompuan je ble ckp ^^


Hahahaha xD ,kepada kaum Adam...Diharap anda menjadi seorang lelaki yang lebih memahami... Perkongsian ini hanya sekadar hiburan.

Kisah Top Up Antara Ali Dengan Amat

situasi di kedai makan


amat:wei ali aku jumpa topup td..

ali:kat mana ko jumpa..

amat:kat halaman rumah ko td time aku panggil ko

ali:ooo yeke berapa ringgit ko jumpa??

amat:RM10 jer...

ali:oo 2 topup bapak aku la..

amat:ko biar betul bapak ko paling gangster kat kampung nie

ali:tu la baik ko bagi balik kang dgn x disangka-sangka kapak melekat kat kepala ko

amat:nak amik balik la ali..takut aku

ali:ok tq2.....

dalam perjalanan pulang amat berpikir bukan ker bapak ali dah meninggal 2 tahun lepas,mcm mana plak 2 topup bapak ali punya??
aduh ali dah kencing aku..kuang ajor punya ali @!@#!!@!

ali dgn hati tenang selamba jer berjaya masukkan topup itu dgn berbekalkan pembohongan yang bangang td..

P/S:lain kali ziarahi la orang meninggal,kesian amat kena "game" mcm tu jer..hehehe

srry kalau xlawak..=P

Kekasih Yang Berubah

Azura dan Zack bersahabat sejak dari kecil.. Azura dan Zack saling cinta mencintai..

Setelah Besar... Zack melanjutkan pelajaran ke US dan Azura hanyalah seorang penganggur.. Tetapi mereka terus berhubung surat dan telefon..hinggalah 2 tahun kemudian... Zack tidak lagi menghantar sebarangberita...

Azura bersedih dan selalu berdoa agar hati Zack tidak berubah...

Setelah lebih 5 tahun... barulah Zack mengirimkankan satu surat dan minta agar Azura menjemputnya di Lapangan Terbang...

Azura sangat gembira dan merasakan Zack masih menyintainya...

Semasa menunggu Zack di lapangan terbang... Tiba-tiba bahu Azura di tepuk seseorang. Dan ternyata orang itu adalah seorang gadis yang putih, tinggi, seksi dan berbaju biru ketat.

"Kamu Azura kan?" tanya gadis Cun itu... lantas menyambung...

"Kenalkan aku Zakiah... .! Aku ingin memberitahu bahawa engkau tidak akan bertemu lagi dengan Zack.

Lupakanlah dia... .." tegas gadis tersebut


Azura pucat dan hendak menangis...

"Pompuan tak guna.. dah kau rampas Zack dari aku.. kau sakitkan hati ku lagi... " marah Azura..

Tiba-tiba gadis itu tersenyum dan menepuk bahu Azura dan berkata... .

"Bawa bertenang... ini akulah ... .Zack!!! nama baruku Zakiah.

Auwwww... .

Azura : ??? !@%$#@^!

Senario Perkahwinan

Senario Perkahwinan





Shopping
Awal Perkahwinan
Isteri : "Jom kita pergi shopping"
Suami : "Jom..dari duduk rumah, bosan plak.."

Pertengahan Perkahwinan
Isteri : "Jom kita pergi shopping"
Suami : "Abang penat laaa..Ayang pergi sendiri laaa.."

Penghujung perkahwinan
Isteri : "Jom kita pergi shopping"
Suami : "apa la shopping, buat habis duit jer.."

***

Makan
Awal Perkahwinan
Isteri : "Hari ini kita makan kedai ye.."
Suami : "OK..no problem.."

Pertengahan Perkahwinan
Isteri : "Hari ini kita makan kedai ye.."
Suami : "Awak tak boleh masak ke ?"

Penghujung perkahwinan
Isteri : "Hari ini kita makan kedai ye.."
Suami : "Lebih baik kawin lain yang boleh masak untuk abang"

***

Anak
Awal Perkahwinan
Isteri : "Ayang mengandung.."
Suami : "Abang tak sabar nak lihat anak kita.."

Pertengahan Perkahwinan
Isteri : "Abang tolong buat susu anak.."
Suami : "Abang mengantuk laa..ayang buat laaa.."

Penghujung perkahwinan
Isteri : "Cuba awak tegur anak tu sikit.."
Suami : "Haiii..anak awak..awak ajelah yang tegur..."

***

Kerja Rumah
Awal Perkahwinan
Isteri : "Ayang masak, abang kemas rumah ye.."
Suami : "OK..no problem.."

Pertengahan Perkahwinan
Isteri : "Ayang masak, abang kemas rumah ye.."
Suami : "Saya penat, awak ajelahh yang buat.."

Penghujung perkahwinan
Isteri : "Ayang masak, abang kemas rumah ye.."
Suami : "Awak tak boleh buat keee.."

***

Hadiah
Awal Perkahwinan
Isteri : "Sempena hari jadi saya, abang nak hadiahkan apa ?"
Suami : "Apa yang ayang inginkan.."

Pertengahan Perkahwinan
Isteri : "Sempena hari jadi saya, abang nak hadiahkan apa ?"
Suami : "Setiap tahun saya berikan...tak cukup lagi ke ?"

Penghujung perkahwinan
Isteri : "Sempena hari jadi saya, abang nak hadiahkan apa ?"
Suami : "Tak payah le hadiah-hadiahhhhh..."

***

Masak
Awal Perkahwinan
Isteri : "Ayang tak pandai masak.."
Suami : "takpe, biar abang masak.."

Pertengahan Perkahwinan
Isteri : "Ayang tak pandai masak.."
Suami : "masak jer la apa2 jer.."

Penghujung perkahwinan
Isteri : "Ayang tak pandai masak.."
Suami : "awak ni memang pemalas..

Bermalam Di Rumah Janda

Seorang pemuda yang menunggang motosikal dalam perjalanan pulang ke rumahnya singgah di sebuah rumah kerana hujan turun dengan lebatnya pada malam itu. Itulah sahaja satu-satunya rumah yang terdapat di tepi jalanraya yang sunyi itu. Rumah tersebut dimiliki oleh seorang janda muda yang tinggal bersendirian.

Janda tersebut mempelawa pemuda itu bermalam di rumahnya. Pemuda itu pun ditempatkan di sebuah bilik yang mempunyai katil yang besar. Selang beberapa minit, pintu biliknya diketuk dan janda tersebut masuk.

"Mahukah saudara ditemani?" soal janda tersebut dengan nada yang manja.

"Kalau ada yang sudi, apa salahnya!" balas pemuda itu dengan hati yang melonjak-lonjak.

"Baguslah," kata janda itu pula. "Di luar sana ada seorang lagi pemuda yang hendak tumpang bermalam di sini. Jadi, dia bolehlah tidur bersama saudara...""

Haha..korang tengah pikir ape hah ? ish...ish..tak baik tau ,

[ Arkib Simpanan Lawak ]