Sup Gearbox


alkisah sup gearbox 

Teka-Teki Berserta Jawapan

teka-teki berserta jawapan



1.Burung apakah yang hanya boleh berdiri, boleh baring tetapi tak boleh duduk?
Jawapan: Penguin

2.Dalam banyak-banyak kuih, kuih apakah yang orang akan makan tepinya sahaja tetapi tengahnya tidak dimakan?
Jawapan: Kuih Donat

3.Ada satu benda, kita berdiri dia baring, tapi bila kita baring dia berdiri dan bila kita jalan dia pun ikut sama. Tapi tanpanya kita tak ke mana.
Jawapan: kaki

4.Mana lagi tua, motorsikal , kereta, bas atau kapal terbang?
Jawapan: Motorsikal

5.Banyak bas yang ada di dunia ini, tapi bas apa yang pandai?
Jawapan: Bas Sekolah

6.Kering sangat di jilat-jilat untuk buat ia basah, bila basah baru kena cucuk. Apakah ia?
Jawapan: Benang

7.Di dalam hutan ada 8 ekor burung, 4 ekor ditembak oleh pemburu, berapa yang dah lari?
Jawapan: Burung terbang bukan berlari..

8.Saya suka berada di atas air, tetapi saya tak pandai berenang mahupun bergerak. Siapakah saya?
Jawapan: Jambatan

9.Saya sejenis alat menyelam, tetapi sangat popular dari anda semua kerana saya ada dekat internet. Siapakah saya?
Jawapan: Google

10. Alkisah, dimana raja dan petani terjatuh ke gaung, siapakah yang mati?
Jawapan: Tiada yang mati meninggal sahaja.

11.Banyak-banyak kuda, kuda apa yang popular paling kurus dan nipis?
Jawapan: Kuda Kepang

12.Bunga apa yang cantik berseri dan berkembang mekar di malam raya?
Jawapan: Bunga Api

13.Tanpanya kita tak mampu berjalan melalui dinding keras konkrit?
Jawapan: Pintu

14. Dia ni bila turun sangat lah lambat, tapi bila naik sangat cepat pula. Siapakah dia?
Jawapan: Hingus

15.Mempunyai 10 kaki dan boleh terbang hingga ke barat, selatan, utara?
Jawapan: 5 Ekor Burung.

16.Banyak binatang dalam dunia ini tapi binatang apa paling pemalas tak terurus ?
Jawapan: Singa

17.Kereta banyak jenis, malah lambang kemewahan orang tapi apa yang susah untuk dicari?
Jawapan: Kereta kena curi

18.Dia mempunyai bulu lebat, isi , dan juga batang, apakah ia?
Jawapan:Jagung

19.Buku diterbalikkan jadi buku..teh di terbalikkan jadi....?
Jawapan: Jadi Tumpah

20.Kereta ini besar dan selesa, tetapi kalau kalau kereta ini diberi percuma tiada siapa mahu atau naik. Kereta apakah ia?
Jawapan: Kereta Mayat.

21.Binatang ini kaya kerna mempunyai kereta?
Jawapan: Lembu

22.Mempunyai 6 kaki, tetapi yang berjalan pula hanya 4 kaki?
Jawapan: Kuda dengan Penunggang Kuda.

23.Pokoknya nun di atas bukit ular suka bersembunyi dibawahnya, daunnya itu pula ada atau diimport diseluruh dunia tapi daunya itu cuma boleh digunakan apabila masuk dalam air. Apakah ia?
Jawapan: Teh

24. Tubuh hanya satu tapi punya 2 nyawa?
Jawapan: Ibu Mengandung

25.Masa dia hidup orang seronok gembira menyanyi, dan masa dia mati kita tetap seronok dan bertepuk tangan.
Jawapan: Lilin

26. buah apa lain dari yang lain mempunyai sikap manusia yang suka berangan sahaja ?
Jawapan: Buah Berangan

27.Si pembuat tidak memerlukanya tetapi orang lain memerlukannya, dan yang dibelikan pula tak tahu rupanya tapi tanpanya orang takkan kenal empunya.
Jawapan: Batu Nisan

28.Si gemuk banyak angin main tembak-tembak kena lantai terus kena hidung?
Jawapan: Kentut

29.Tahi apa yang tak kotor dan mudah dibawa dimana-mana sahaja ?
Jawapan: Tahi Lalat

30. Siput babi dan gonggok bertanding untuk naik ke puncak bukit siapakah yang menang dan siapakah yang kalah serta apakah sebabnya.
Jawapan: Siput babi menang tak payah pakai kasut. Gonngok kalah sebab pakai kasut kaki pula banyak.

31. Burung apa yang tak pandai duduk diam ada sahaja yang dibuatnya?
Jawapan: Burung Belatuk

32. Banyak- banyak burung, burung apa yang tak pandai pusingkan lehernya.
Jawapan: Burung Hantu

33. mengapa kucing dan anjing bergaduh.
Jawapan: Kucing duduk dalam rumah.. Anjing pula Man bestfriends

34.sebanyak-banyak binatang, binatang apakah yang sangat manja dan suka bersiar-siar bersama ibunya.
Jawapan: Anak Kanggaro

35.ada macam-macam jenis daun, daun apa yang gatal.
Jawapan: Daun Keladi

Ayat SMS Cinta , Whatsapp Atau Wechat Cinta Untuk Kekasih Anda


Ayat SMS Cinta , Whatsapp Atau Wechat Cinta Untuk Kekasih Anda

 Kalau dulu, SMS Cinta lah yang paling di tunggu. Kadang-karang rela salin dengan kawan-kawan masa kat kantin tengah rehat. Haha, lawak plak, tapi zaman sekarang teknologi makin advance, sema orang dah pakai WECHAT dan WHATSAPP. Apa lgi, jom kita ber Wechat cinta plak. :P

1. Andai kau dapat melihat hatiku

Andai saja kau dapat membaca fikiranku

Betapa ruang jiwaku penuh bayangan dirimu,
Menghiasi hari-hariku

Senyum dan suaramu meneduhkan jiwaku
Cintailah aku dengan kesungguhanmu
Kerana ku hanya milikmu

2. Kalau I boleh menyusun abjad, I nak letak U dekat dengan I

3.U ni doktor ke? Kaki I terseliuh sebab jatuh cinta pada U !

4. Dari mana datangnya cinta !!
dari SMS turun ke hati !..

5.awk! chak! Ok bye2! Sy nak tgok senyuman awk je J

6.Luahan Cinta Ibarat Kentut!..
ditahan sakit!.
dilepas malu!.
dah keluar..fuhhh! Lega!!!

7.Jika kau hidup sehingga 100 tahun!.
aku hanya ingin hidup hingga 99 tahun kerana aku tak rela hidup tanpa kau!

8.Di bawah ini senarai yg sy tak suka ttg awak!
1!..
2!!..
3!..
4!!!…
Apa nak buat?? sy suka semuanya ttg awk!

9.Tekan ke bawah jika kau merinduiku!.
Tekan lagi kalau masih rindu!..
Lagi!.
Lagi!!.
Masih tekan lagi???
Nampak sangat rindu!..
sy pon rindu awk jgk syg..:)

10.Kalau cinta ibarat penyakit,aku taknak makan ubat.Biar aku merana diserang penyakit ini krn aku ingin kau tahu betapa aku mencintai kau!

11.Org kata kita hanya jatuh cinta sekali saja. Tapi setiap kali aku mendengar suaramu, aku jatuh cinta sekali lagi!

12.Apakah kasih sayang perlu diucapkan?
Tidak perlu. Lalu kukirim SMS ini padamu,
kerna cintaku xkan blh ditaksir dgn kata2..

13.Tuhan memberikan rasa cinta dalam diriku, dan aku memberikannya padamu. Tolong jangan diberikan lagi pada orang lain.

14.Aku mahu kau tahu aku menyintaimu setulus hati..bukan hipokrit!!bukan cinta palsu..bukan ada kepentingan!.
Ini adalah cinta tanpa syarat!.
Aku begitu menyintaimu!..

15.Cinta akan hilang jika diambil org. Cinta akan mati jika digenggam rapi. Bagaimana harusku memegangmu? Apa perluku meneruskan atau melepaskan?

16.Betapa indah pun perkataan, tak boleh sama utk menyatakan cintaku padamu!

17.Cintaku bukan ibarat kertas!..
Cintaku adalah bara yg sentiasa menyala
dan semakin marak ditiup kerinduan padamu!..

18.Jika mencintaimu satu kesalahan!biar aku bersalah. Cintaku padamu sangat kuat dan akan kuperjuangkan hidup ini demi mu!!..

19.Cinta kita banyak ranjau. Tapi percayalah ia tidak sedikit pun mengurangkan cintaku padamu.Kau adalah insan teristimewa dalam hidupku

20.Aku tak dapat hidup tanpamu!..
kerana kaulah nyawaku!!

21.Jika cinta itu dicukai..aku lah pembayar cukai paling tinggi!

22.Mencintaimu adalah perkara terindah yg pernah berlaku dalam hidupku.
Mana mungkin aku melupakanmu seumur hidupku. Kaulah kekasihku yg pertama dan terakhirku.

23.Air mata kerana sahabat 1 pengorbanan,
Air mata kerana ibu bapa 1penghormatan,
Air mata kerana kekasih 1penyesalan,
Air mata kerana Allah 1 keberkatan.

24.Apa perasaan u pada I?
BENCI? – Abaikan saja sms ni.
KAWAN? – Balas balik sms ni.
RINDU? – Sekali missed call.
SAYANG? – 3 X missed call.
CINTA? – Terus call I la…..

25. Sy blh terima
kopi
takde
susu…

Malam
tanpa
lampu..

Roti
tanpa
madu..

Burger
takde
keju..

Tapi..sy tak leh
terima kalau..

SUNYI
takde SMS dr
U..

26. KaLau BaCa Awk
SuKa SaYa
KaLau PaDam Awk
RINDU SaYA

KaLau balas AwK
CINTA SaYa
KLau X BuAt ApE2
AwK mILiK SaYa

So aPe aWk Nak
BuaT SkraNG??…
27. Klu sy jD
AiRmAtA.sY iNgiN
LaHiR dr mAtA
AwkHiduP d PiPi

28.Awk & mAti d
BiBiR Awk.tApi
Klu Awk jD
AirmAtA sY. sY X

Kan mEnAnGiS
sBb sY X nK
keHiLaNgAn
awk.

29. Sahabat umpama
KOMPUTER.
awk ENTER dlm
hidup saya, saya

SAVE awk dihati,
awk FORMAT
segala masalah
saya & krn itulah

tak mungkin
saya DELETE
awk dr MEMORY
saya….

30. kadAng2
mAta sAye
jeLeS sGt
ngAn Hati sAye..

nApe ek..?

nAk tAu
nApe..?

seBaB..

awAk sLalu dEkat
d Hati sAye, tP jAuh
dr mAta sAye..

P/S: Jangan kirimkan kalau anda tak maksudkannya.. ekekeke