promosi gempak iklan disini hanya RM30 sebulan ..

Kisah Pak Pandir Hendak Membeli Garam



Alkisah , pada satu hari Mak Andeh hendak mengadakan kenduri pada hjung minggu 


Semua prsiapan telah ada kecuali satu je tak cukup iaitu 




GARAM..!!


Mak Andeh:-Pak Pandir ,tolong belikn garam di kg sebalah.Garam saje je yang tak ckup lagi..!!!


Pak Andeh:-Baiklah Mak Andeh,Aku prgi skrg..!!

Pak Pandir:-Ada garam..??

Penjual:-Ada,nie haaaa....!!!

Pak Pandir:-Terima kasih,saya beli ye..!!!


"Mak oooiiii,penatnye..aku nak tidur la sekejap , tapi kalau aku tidur sekali garam aku kena curi,cmner 


ye...???"


Tiba2 dia mndpt satu idea yang sngt bernas..!!!

"Aku sorokkan dalam sungai mesti tak ada orang nmpk..!!!"


Selepas beberape ketika dan sedar dari tidur dan mengambil garam yg disorokkannye didalam sungai ,Pak Pandir meneruskn prjlnan pulang ke rmh..!!!



Mak Andeh:-Pak Pandir,mna garamnye..???


Pak Pandir:-Tadaaa nie garamnye..!!!

Mak Andeh:-La,nie air jer mane garamnye..??

Pak Pandir:-X tahulah Mak Andeh,tdi aq sorok garam dalam sngai lepas tue garam tue bertukar 

jadi air..!!!




Mak Andeh:-Pulak dh..!!! (!@#$%^&*)

6 ulasan:

  1. best jugak lah citaaa nie !!!!!!!!!!!!!

    BalasPadam
  2. !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    BalasPadam
  3. apa benda ni !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    BalasPadam
  4. apa benda NI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    BalasPadam
  5. spe yg reka ye??

    BalasPadam
  6. mmg pak pander nie .. kalau nie suami aku , lama dh cerai :D

    BalasPadam